800x600 Normal 0 21 false false false HU X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman",serif;}
Szeretettel hívjuk és várjuk,
kreditpontot adó, akkreditált drogprevenciós továbbképzésünkre pedagógusoknak
és szociális szférában dolgozóknak!
Drogprevenció és személyiségfejlesztés elősegítése az iskolákban.
A drogprevenció iskolai lehetőségei.
Drogprevenció és személyiségfejlesztés elősegítése a tinédzser és
fiatal felnőtt korosztályban. A drogprevenció lehetőségei a szociális területen
Időpont: 2022. 03. 08–10. és a résztvevőkkel egyeztetett időpontokban, 3×1 napos esetmegbeszélés
Pedagógus továbbképzés adatai:
Nyilvántartási szám: PED/944-12/2019
A továbbképzés óraszáma: 60 óra
Szociális továbbképzés adatai:
Engedélyszám: T-07-024-2020
A továbbképzés kreditértéke: 50 pont
Képzés költsége: 60 000.-Ft
Szállás, étkezés teljes ellátással : 5.000 Ft/nap
Elhelyezés igény szerint a képzés helyszínén, 2-4 ágyas szobákban.
Egyéb szállás Martonvásáron vagy Tordason egyénileg szervezhető, a képzés bejárással is megoldható – a helyszín Budapesttől 35 km-re található.
Helyszín: 2465 Ráckeresztúr, Dózsa u. 4.
A továbbképző központ a drogmisszió részlegeként drog- és alkoholmentes.
A továbbképzés célja:
A résztvevők alapvető addiktológiai ismeretekhez jussanak, tanulják meg a
drogfogyasztás felismerésének szempontjait és megnyilvánulásait. Elméleti és
gyakorlati ismereteket sajátítsanak el a segítésben alkalmazható módszerek,
eszközök, technikák használatára.
A szakembereket képessé kívánjuk tenni arra, hogy a drog és függőség kérdései, s
a hozzá kapcsolódó rizikók megbeszélhetővé váljanak iskolai környezetben is,
hogy a fiatalok védekező készségei megerősödhessenek. A pedagógusok a tanult
készségeket egyéb tanórai és pedagógiai helyzetekben is felhasználva váljanak
nyitottabbá és felkészültebbé az iskola egészségfejlesztési feladatai iránt.
A résztvevők ismerjék a drogok fajtáit, hatásait, a szerhasználat kialakulását, a
drogkarrier lefolyását, következményeit, a szerhasználattal összefüggő
személyiségzavarokat, azt, hogy mikor tekintjük a szerhasználatot betegségnek.
Ismerjék a drogmegelőzés és -gyógyítás, valamint az esetmegbeszélés,
szupervízió működésének módszereit.
Legyenek képesek a személyközpontú megközelítés – empátia, tolerancia, kongruencia,
spontaneitás – helyzetnek megfelelő tudatos alkalmazására, a nondirektivitás, a
motivációs interjú használatára. Legyenek képesek a hivatásszerepben
megtapasztalt (érzelmi, magatartási, életvezetési, kapcsolati) problémahelyzetek
reális észlelésére, reflektálására, illetve feldolgozására, a kollegiális
szakmai együttműködés használatára.
A pedagógusok és szociális szakemberek sokszor eszköztelenek a drogprevenciós foglalkozások megtartására. A diákok, illetve a szociális ellátásba kerülők lelki problémáinak kedvező irányú befolyásolására sem a pedagógusképzés, sem a szociális alapképzés nem készíti fel kellőképpen a szakembereket. Az érett személyiség kialakulásának egyik
legfontosabb színtere az iskola, ezért annak egészségfejlesztő szerepe egyre
hangsúlyosabb. E továbbképzés a drogprevenciós tevékenység bevezetésére
alkalmas szemlélettel és módszerekkel ismerteti meg a résztvevőket.
A képzés 30 órás bentlakásos (10 óra elmélet és 20 óra gyakorlat), majd 30 órás, 3 x egy napos esetmegbeszélő részből áll. Az elmélet felöleli az addiktológia és a drogmegelőzés kérdésköreit. A képzés különlegessége, hogy a megszerzett ismeretek és készségek napi alkalmazásában is segíti a szakembereket.
A második 30 órában a résztvevők személyközpontú esetmegbeszéléseken kapnak
segítséget konkrét drogprevenciós tapasztalataik feldolgozásához.
A 3 x 1 napos esetmegbeszélő alkalmakat a
résztvevőknek alkalmas napokon tartjuk a projekt elején, közepén és befejezés
előtt.
A követelmények jellege miatt (/ön/reflektivitás, készségbeli fejlődés)
szokványos záró vizsgaforma nem alkalmazható. A kiértékelés alapja a csoportban
zajló kölcsönös visszajelentések rendszere.
A résztvevők a 30 órás bentlakásos modul befejezéseként 20 kérdésből álló tételsor alapján
(addiktológiai alapismeretek, megelőzés és kezelés eszköztárának és
lehetőségeinek elsajátítása) tesznek vizsgát a továbbképzés elméleti anyagából,
mely a problematika megértését helyezi a fókuszba.
Az esetmegbeszélő alkalmak zárásaként 2-3 oldalas (másfeles sorköz, 12-es
betűméret) házi dolgozatot készítenek, mely
A) saját
drogprevenciós munkából esetfeldolgozás
B)
drogprevenciós elméleti probléma kifejtése
C)
drogprevenciós témából szabadon választott probléma gyakorlati megközelítésű
feldolgozása úgy, hogy az tükrözze a megszerzett ismereteket és a pedagógus
saját szakmai önreflexióját.
Záró (3-5 oldalas, másfeles sorköz, 12-es
betűméret) dolgozatot írnak, mely a drogprevenciós továbbképzésről írt önreflektív
elemzés.
A tanúsítvány kiadásának feltétele az
elméletből letett sikeres vizsga, a dolgozatok beadása és a továbbképzésen való
90%-os részvétel.
A továbbképzés három oltásról szóló védettségi igazolvánnyal látogatható, az aktuális járványügyi szabályok betartása mellett!
A képzésre az alábbi linkre kattintva jelentkezhet:
https://forms.gle/z5JC1eVyaZ4hBdRb7
További információ : 06-30-314-3417,